Sunday, February 20, 2011

pada kamu, pada aku.

there's more than what meets the eye. ~ Picture by Tengku Fahmi of Langit Illahi
Aku manusia
Yang pada zahirnya sempurna
Pada lahirnya lengkap serba serbi
Pada pandangan kamu
Aku seorang yang tabah
Aku seorang yang kuat
Cukup sifat Hawa dalam diri
Yang pada tuturnya ketegasan
Yang pada kelakuannya kelembutan

Tapi.

Aku adalah aku
Yang pada batinnya cacat
Yang pada dasarnya kekurangan

Menilai diri aku
Aku seorang yang lemah
Namun aku berjaya sehingga hari ini
Aku kurung sang lemah
Aku rantai sang putus asa
Jauh aku campak mereka ke dalam dasar bumi
Aku pasung sayap mereka
Aku rantai kaki mereka

Supaya aku dapat mendongak memandang langit Ilahi
Agar aku bisa tersenyum di kala kesedihan

syiifa^iqramah

1 comments:

Unknown said...

robbuna yuqowwi ukhti..