Friday, February 5, 2010

Hlovate oh Hlovate





Salam….
Hari ni nak kongsi la cket about my favourite novelist, Hllovate. Yeah..i know..hlovate lagi?..heh!...my blog ske hati aq la…nak baca baca jelah..tak nak baca tutup page aq ni…hehe..ade orang pernah tanya aq..."...terror sangat ke Hlovate ni?"....bagi aku bukan soal terror tak terror...tapi sejauh mana citer yang dia bawak tu touch the readers heart....jiwang la plak...hehehe


Malam tadi baca Rooftop Rant. Salah satu novel Hlovate. Though people were saying that its bored, as for me its kinda hit home kinda things. Alhamdulillah. Aku jumpa jugak orang yang pendapatnya sebijik macam aku. She/he took the right words out of me. And spread it to people. Things yang aku tak tahu macammana nak spill.

Trisy’s 10 line spillage;

1) Its so much easier to spill to a stranger, spares the stigma and the judgment.
2) It’s much easier to be understood by somebody who has been there and done that.
3) Everybody has skeletons in their closet.
4) I don’t say ‘take a bit from my plate, chew, telan than talk’ for no reason.
5) Reality hurts, truth bites, living kills, today tortures and yesterdays are just as bad, what else’s new? The only comfort is knowing we’re proudly smart enough to live life the way we want it, though other’ll never fail to try to screw it for us, we prove them wrong. Again and again.
6) A friend can be a good psychologist, but sometimes I doubt the vice versa.
7) Psychiatrist+docs+meds=bittersweet vendetta.
8) They’re times when we want to be vulnerable though how thick skinned we appear.
9) Believing God’s love, live on because of His love, nothing can beat that, I know you’d agreed
10) They’ve no idea what I understand from the word ‘mirror’. Because I hate to see looking back at me.
p/s : this is my spillage too. Thanks to you,Hlovate.


Lagi satu citer Hlovate, Schubert’s Serenade. I’ve never failed to shed any tears when I reread this book though I’ve repeated it dozens of time. Why? Dalam buku ni de citer pasal this girl, Najwa who lost his brother. Sungguh la aku berterima kasih betul la kat Hlovate. Bile baca citer ni, aku rasa lapang cket wlupun aku leleh jugak. Time my brother passed away, aku tak tahu nak describe macammana perasaan aku. Apa yang buat aku sedih sangat and buat aku menangis kadang-kadang sampai sejam and aku bad mood for the whole day, because aku tak tahu nak describe macammana. Bile baca citer ni, memang tepat apa yang Hlovate tulis. Bull’s eyes!. Apa yang aku rasa dah boleh ditakrufkan dalam tulisan berabjad bukan lagi dalam images yang tak boleh aku nak translate to words. Tapi, aku bersyukur sangat, sebab aku ada pet bro yang sabar je layan kerenah aku walaupun aku ni kadang-kadang buat dia berasap jugak la. In najwa case, she has nobody to talk too, and she had to fight to live with the sorrow that built inside. Najwa rapat dengan abang dia, that’s why she feels more than I do. Macam aku, aku tak rapat dengan abang aku. Aku tak boleh bayangkan kalau aku rapat dengan abang aku and I lost him forever. Sungguh aku tak boleh nak bayangkan. Apit, cousin aku yang hilang abang dia last year jugak. Die rapat dengan Arwah Along. And now he has to be the eldest, selama ni Along yang jadi tempat nak bermanja dan segala bagai.,sekarang ni dia pulak. At least aku ni still de kakak. Bersyukur la Amira Syafiqah dengan apa yang kau dah lalui dan dapat.

For all of that, I dedicated my deepest THANK YOU to you, Hlovate.

0 comments: