Tuesday, January 25, 2011

g.u.i.l.t.y

i should have let go. im sorry. ~ picture of Deviant Art

 salam alaik.

baru je lepas balik dari pertandingan interkolej untuk bola tampar. and yes, kami kalah. tapi bukan itu yang buat aku rasa guilty.

"mira hari ni nampak tak fokus" kata seorang senior.
zaaapp!

aku terkejut gila. itu ayat pertama yang keluar untuk post moterm lepas main  tadi. aku tak fokus? dalam banyak - banyak perkara yang boleh disentuh untuk game tadi. aku orang pertama yang ditegur. maknanya, aku memang flunk habislah main tadi.

"mira tak nak stress sebenarnya." kata aku.
 yes, memang aku tak nak stress. game tadi best kot. bagi akulah. dan tak pernah terlintas yang orang akan kata aku tak fokus. aku memang tak fokus atau aku nampak tak fokus? entah. aku tanya seorang lagi teammate memang dia cakap aku nampak tak fokus. pengurus pun cakap macam tu.

bila difikir - fikirkan balik. ada betulnya. sebelum main tadi, ada masalah datang. internal problem. masalah yang belum selesai dan tak tahu bila akan selesai. gedebuk! masalah tu datang balik. mungkin disebabkan i'm trying so hard not to think about the problem, aku kosongkan fikiran aku. kosongkan sampai tak fikir apa - apa. sampai tak fokus. mungkin itu kot sebabnya. dan seperti biasa, aku takkan nampak natijahnya sampai memberi kesan kat diri aku yang aku sendiri tak perasan. mungkin. the problem beginning to consume myself and it has crawling its way out from myself which i, myself didn't realized it.

sangat - sangat rasa bersalah dekat team tadi. rasa bersalah disebabkan aku sendiri. sepatutnya aku tak campur adukkan soal peribadi time main. bila aku dah masuk court, i should have and supposely let it go. mungkin disebabkan aku tak fokus itulah yang jadi punca kami kalah. God, what have i done?

dear problem,
please stay away. for now. cause i'm not strong enough yet to face you. please and thank you.

Allah the Most Forgiving, please give me strength!

have faith, always!
May Allah bless.
Salam alaik.

0 comments: