Saturday, October 2, 2010

Suits me well

hidup ini tidak selalunya indah. aku hanya manusia.


Luka-luka jiwaku

Gerimis tangis menitis
lutsinar dari penglihatan
wujudnya pada hati dari perasaan
hanya yang menyelami mampu bersentuhan

aku terluka, aku terluka
bukanlah aku ini robot tanpa jiwa
tetapi aku manusia yang punya hati jua
tidak perlu kau fahami aku untuk mengertinya
tidak perlu kau layani aku kerana siapa aku

tetapi pandanglah aku sebagai manusia

bukannya malaikat yang siap taat perintah-Nya
bukannya syaitan yang tetap berpaling walau sedar kebenaran-Nya

dasar jiwaku dalam
kau hanya akan lemas menyelaminya

sebab itu tidak pernah kupinta,
sekadar kau memandang aku sebagai manusia
itu sudah melebihi segala

luka-luka jiwaku
tidak terlihat pandangan matamu
wujudnya pada hati dari perasaan
kerana aku hanya seorang insan

ya, aku perlu bersabar

ya, aku perlu teguh untuk digegar
tetapi aku manusia
sampai limitnya nanti

kan tersungkur jua


~angkasa
11.13 malam
17hb April 2010
lagu Fana Pesona
Puisi Luka-luka jiwaku

-Hilal Asyraf-

Suits me well.

have Faith,

may Allah bless,

Salam alaik..

1 comments:

sherasan said...

wanna to share this ayaat of Quran when Rasulullah saw recited Allah's words about Prophet Ya'qub a.s:

"He said: 'I only complain of my grief and my sorrow to Allah.."

may Allah bless you my sis!