Tuesday, November 16, 2010

Sekarang dan Kelak.

Salam alaik.

Semoga Dia memberikan yang terbaik. Pembinaan diri dalam kembara mencari Illahi, ~ Pictue by Regularjane of Deviant Art


Jika dulu aku ialah hadiah dan tanggungjawab kepada ibu bapaku.
Kelak aku akan menjadi amanah kepadamu.

Jika aku dicorakkan oleh kedua ibu bapaku dari sehelai kain yang putih.
Kelak, kau yang akan menyambung mewarnai kanvas hidupku.

Jika aku hanya hadiah yang dipinjamkan kepada ibu bapaku,
Kelak, pinjaman itu akan dipindahkan kepadamu.

Jika jasadku ini hanya pinjaman dari Illahi.
Hatiku ini akan dipinjamkan oleh Illahi kepadamu.

kamu, 
Pelihara amanahmu ini dlm lingkaran Islami.
Warnai kanvas hidupku dengan lakaran Illahi.
Lindungan hadiah ini dlm dakapan sunnah Nabi.
Suburkan hati ini dengan cinta kepada Illahi dan KekasihNya.
Pulangkan aku kepada Pencipta sebagai muslimah sejati.
Kembalikan aku sebagai isteri mithali penyejuk hati suami.

Agar kelak,
aku dapat bersamamu di akhirat nanti. 

-syiifa^iqramah-

Have faith,
May Allah bless,
Salam alaik.

2 comments:

Anonymous said...

Saya baru-baru datang di blog Anda dan telah membaca bersama. Saya pikir saya akan meninggalkan komentar pertama saya. Aku nggak tahu apa yang harus kukatakan kecuali bahwa saya telah menikmati membaca. Nice blog.

Anonymous said...

Ini masalah saya benar-benar dipecahkan, terima kasih!.