Monday, February 16, 2009

mugkin ini takdirnya...

"aku dengar citer die balik tahun ni"..

"hmmm"...

"woi!ko dengar tak pe yang aku cakap ni?"..bengang btol aku ngan mamat sorg ni...aku dah bagitau..die wat genius tahap albert einstein plak...

"aku dengar lar..habis ko nak aku wat pe?...bentang carpet merah kat balai ketibaan ke?"...sindir Hafiz.

"kalau ko wat silat gayung kat depan klia tu pun ok gak"...balas Farhan..mamat ni memang nak rasa kena bakar ngan ethanol ni...

Hafiz hanya tersenyum mendengar kata sahabat baiknya itu..ya dia tak nafikan..Ni lah saat yang die tunggun2..mana taknyer..hampir 4 tahun lame nyer dia ta bersua dengan wajah itu..Wajah yang mendamaikan jiwa di hati...wajah yang berjaya menawan hati lelakinya...

.........................................................................................................................................................................

"assalammualaikum..Maaf menggangu.."

hafiz berpaling...

"Waalaikumsalam.." hatinya tibe2 terusik melihat wajah yg berada di depan matanya itu...

"Err..nak tumpang tanya cket...em..pendaftaran utk peserta ken Jaya kat mana ek?"..apehal mamat ni...pandang aku macam nak telan jer...kat dahi aku ni de tulis perkataan 'wanted' ke..

"Oh..ingat kan nak mintak no telefon tadi.." Hafiz senyum segaris...

mamat ni tolonglah jangan nak perasan! kalau tak tahu tu cakap jelah..kat umah tu tak cukup santan ke sampai nak perah santan kat tengah2 cafe ni...

"Erm...kalau saudara tak tahu tak pelah..maaf mengganggu.." lemah suara Sofea menuturkannya..dia mula mengatur langkah...

"Eh...bile masa pulak saya cakap tak tahu..pandai2 jer.." balas Hafiz...sesungguhnya dia tak mahu wajah itu melangkah pergi...

Langkah Sofea terhenti...



to be continued....

"

0 comments: