Thursday, February 19, 2009

titk permulaan..

"Ok..sekarang saya akan bahagikan partner masing2...Anis n Maria..Syafiq n Haikal..Adam n me..eh..ni cam tak cukup jer..Haa! hafiz ngan Sofea mana?" soal Farhan kepada ahli kumpulannya..Sebagai seorang ketua dia perlu memastikan ahlinya cukup..

Hafiz ni kan..memang nak rasa makan kasut superstar saiz 7 lar..mentang2 aku ketua..sesuka dia jer nak ponteng.agak2 r cket...memang nak kena ceramah btol mamat sorang ni..

" Maaf saya lambat..pegi toilet tadi.." Sofea memberitahu kepada Farhan dan ahli kumpulan yang len..

" Sorry i'm late...pegi wat saham tadi.." selamba muka Hafiz berbicara..

" Korang ni kot ye pun nak g toilet ke wat saham ke...de misi selamatkan tebusan Guantanamo ker..bagi ar tau dulu..ni tak...men cabut jer.." bebel Farhan..

"Ala rilek r...task belum mula lagi kan...tak lari ke mana pun task tue..p tak tau lar klu sampul tue de wings..." Hafiz gelak....begitu juge ahli yang len...

" Banyak r ko...group kite jer yang tak cukup ahli ko tau tak?"balas Farhan...

" Ko tanyer aku ker?...klu ko tanyer aku..memang aku tak tau...tapi disebabkan ko dah bagi tau aku 2 saat yang lalu..aku tau.." Hafiz wat lawak charles Chaplin yg memang tak lawak lansung di cochlea Farhan...

" Ko ni memang nak makan magnesium manganate ker...klu ko nak aku bagi free...bpe kati ko nak?.." Farhan mula serious melayan kerenah sahabat baik nya itu semenjak dalam rahim ibu lagi..eh?

"Yela yela...not a word anymore..bro.." Hafiz mula mengalah...mamat ni hati nipis tol lar...lawak cket pun tak leh...hampeh!

" That's better dude..!" Farhan melukis senyum segaris..

" Ok..memandangkan sume dah de partner except for both of u...terpaksalah korang jadi partner..." Farhan memandang Hafiz dan Sofea...

Hafiz berpaling mencari muka Sofea...Aku partner ngan dia?..adakah ini dinamakan jodoh?...

Sofea memandang Hafiz...BALA!!...pituitary glands Sofea mula merembes hormon adrenalin nyer ke tahap maximum..!

"So...camne?.." Farhan bertanya..ni apehal lak budak dua orang ni...nampak macam nak perang jer...

" Aku no hal.." Hafiz menjawab..

Sofea menjadi buntu...kenapa lar mamat ni lagi...aku same group ngan dia pun dah cukup malang...ni jadi partner dia pulak...bala btol lar...ni klu aku wat alasan aku de penyakit fobia ngan lelaki..agak2 Farhan ni caye tak?...mende plak lak ko ni Fea...klu ko fobia ngan lelaki..camne ko ok jer diri sebelah Farhan ni...aku fobia ngan mamat sarcastic tue jer....aduh nak wat camne ni...

ARRGGGGHHHHH!!!jerit Sofea dalam hati...

"Sofea?" Farhan memanggil...

"Aiyai sir.." lemah Sofea menjawab...malang+bala=?...

" settle then.."Farhan membalas..

" ok..dah nak start ni..sume dah de klu masing2 kan?...gud luck..."Farhan memberi tazkirah selama 2 saat...

Ready...set...Goooo!!

to b continued...

0 comments: