Tuesday, February 3, 2009

my work experience..

at last..on 31 jan is my last day s a staff at 7-eleven..
i gained many things abot life..
n also how to deal wif many kind of people..
which really help me to see things in life in many aspect..

perkara yg paling aku kesal skali bile tengok..orang Islam beli arak..diorang tau bende tu haram!!
yp beli jugak..
n me?
aku tak jual bende tu..
klu diorang datang beli..aku cakap r.."kitorang tak jual utk orang Islam r"
De jugak customer yg cakap mcm ni..:

Customer : ala awk scan je..bukan dowg tau..
Customer : bankrup la 7-e ni nnti..
Customer : takpe..dosa biar saya yg tanggung..

Masalah nyer..dosa nyer aku jugak yg tanggung..ni ske2 dowg jer ckp dosa dowg yg tanggung..banyak cantek!!

erm...de jugak jmpa customer yg miang...
itu malas nak citer r...wat adrenalin aku meletup jer..

erm..de jugak customer yg mintak no tepon..ni lagi aku allergic!!
aku ckp jer no tepon aku 999..berapi jer dowg..GATAL!!

erm..aku pun dapat gak customer yg murah hati giler..
Antara bende yg aku dapt.:
1) de sorg uncle ni dia begi aku rm1.70 klu tak silap..coz die nak beli ais-krim...dah la bende tu banyak giler..aku angkut r sme yg de...die cian kat aku kot...
2) minah filipina ni...die beli pe ntah..aku tanya die "philiphine ?"..then..muke die ceria giler..dia bagi aku rm1..
3) Limau Mandarin...auntie ni slalu beli star..
4) Angpau rm5..uncle ni sllu amik sun..
5) banyak ag sbnr'y...hehehe.

pe2 pun...banyak yg aku blajar...
n aku terima kasih giler r kat collegue aku..
banyak aku belajar dr dowg..baik n buruk. THANKS A LOT!!!

0 comments: