Wednesday, February 18, 2009

perkenalan..

langkah Sofea terhenti..

Melihat reaksi gadis itu..hafiz melukiskan senyuman...

"Pendaftaran utk peserta Kem Jaya?.em...haa!..awak nampak jalan kat depan tu kan..saudari jalan terus jer...don't belok2.."ujar Hafiz dengan nada menyindir..

Muka Sofea dah merah padam..mamat ni memang nak rasa kena bakar ngan ethanol betul lar...agak2 kalau aku simbah ethanol lepas tu lari super sonic..kne saman tak...

hafiz menahan gelak di hati..merah padam muka budak ni...bengang r tue kot..hehehe..bek aku jauh cket..kang die kejar aku ngan pisau rambo tu sempat jugak aku lari...hehehe

"Eeee..kang de jugak kete ambulans drop by kat uia ni kang"..gumam Sofea..

"Hah?..ambulans?..dah alang2 tue..saudari panggilkan bomba sekali..saya tengok de yang tengah berasap ni."dengan lagak selamba Hafiz menabur kata...

Sofea merengus perlahan...sabar wahai hati....sabar...

"hehehe..rilek2..jangan marah..saya cakap betul lar...saudari jalan terus jer..at the end of the road tu memang tempat pendaftaran peserta Jaya"..Hafiz memberi penjelasan kepada pemilik wajah itu..

"Thanks" ringkas ucapan Sofea..Dia mula mengatur langkah..Sakit artery aku duduk kat sini lame2...pa lar malang sangat nasib aku hari ni..aku keluar umah salah kaki ker...aku rasa keluar kaki kanan tadi..ahh..lantak p lar...dah lar tgh panas tahap petala ke-lapan ni..jumpe lak ngan mamat sarcastic tu...haissshhh...

Hafiz menghantar langkah kaki itu dengan mata yang membawa seribu harapan..

Kita pasti bertemu lagi...


to b continued...

0 comments: