Friday, March 19, 2010

Exam

Salam.

peperiksaan akhir aku akan bermula pada 5 april. tinggal lagi seminggu nak kuliah, then minggu lepas tu study week. memang duduk berchenta dengan buku jelah semendang study week tu. ke tak?.*tanduk keluar*. hehe.
untuk minggu ni je, aku dah kne booked dengan math dan chemistry. Alhamdulillah, pensyarah pun bantu jugak nak exam ni. terima kasih kat Puan Rohaidah, yang dah bagi kertas soalan math untuk dibincangkan. walaupun aku rasa nanti aku tido berbantal kan calculator dan berselimutkan test pad dan kertas soalan. hehe. hiperbola melampau. hehe. terima kasih jugak kat Mr.K yang dah letak kertas soalan math kat cubic die untuk student amik. siapa cepat die dapat la. yang lambat?. photostat ea. hehe.
pensyarah kimia yang memang aku tabik dengan kesabaran die, Cik Aimi Baiduri (seangkatan dengan kakak aku, Noraimi Syazwani). ajar kimia memang bagi orang paham betol betol. selagi tak dapat, die takkan pergi masuk chapter baru. tak macam sesetengah pensyarah yang main taram je masuk chapter baru eventough student satu kuman pun tak paham. walaupun die takde nak provide kan dengan soalan chemist, tapi bile die dah ajar kat kuliah tu, dah rasa macam dah cukup bagi aku.
InsyaAllah, aku akan tamat pengajian kat matriks ni on 14 april. PJ tunggu kehadiranku. hehe. banyak janji yang nak ditunaikan. insyaALlah diberi kekuatan untuk menunaikan.

orang pernah tanya. "lepas ni ko nak amik apa?"
aku jawab " chemical engineering kot"
ek?
amik sains hayat tapi mohon engine?.heh. entah. macam tak leh je masuk medic. mula mula memnag nak amik medic. tapi bile result sem 1 macam hampeh. harapan nak dapat meidc tu memang tinggal harapan je. bukan bermakna aku ni putus harap. tak. tapi sekadar menilai kemampuan diri. kenapa chemist?. time aku sekolah dulu, aku rasa chemist la paling susah. tapi bile dah masuk matriks ni and bile dah jumpa En.Azalan, aku rasa chemist la paling best. hehe.kalau tak dapat engine pun, de mohon biochem and biomedic. mana2 pun tak kisah. asalkan dapat sambung pengajian. rezeki Allah yang tentukan. Allah tau yang terbaik untuk aku dan Dia tahu apa yang aku boleh pikul.InsyaAllah.

Doakan kejayaan aku untuk final exam. dipermudahkan untuk belajar dan diternagkan hati untuk menimba ilmu.

mohon maaf atas kesalahan yang dilakukan, sengaja atau tak disengajakan.

tak sempat nak minta maaf kat budak bilik depan sebab akau kunci die dalam bilik air. hehe *guilty*

kepada hanyamusafir: terima ksih sebab drop by kat blog ni ea. =)

akhir kalam,

wasalam.

0 comments: