Friday, March 5, 2010

Tanpa DIA

Sami Yusuf - Without YOU

Softly you called to me
Across the space between
Across eternity
Where love winds a path unseen

Allah tak pernah tinggalkan kita. so true. Akan tiba waktu dimana Dia akan tarik kita balik, beri hidayah..


Out of the wilderness
You beckoned my every step
I stumbled sometimes and yet
I never once looked back

Sungguh. pernah jatuh tersungkur. terduduk.tergolek. dalam setiap dugaan yang diberi.

‘Cos I would see
The man I know I used to be
How I was lost before you reached for me
No I don’t know
Where I would go
What I would do

Without You
Without You
Without You

betul. tak nak pandang ke belakang sebab akan nampak diri kita yang dulu. sebelum masuk tahun hijrah. dulu zaman jahiliah. bila Dia pilih kita untuk mendapatkan hidayahNya, sungguh tak terkata perasaan time tu. Tanpa DIA, aku pun tak tahu nak buat apa. hidup tak ada arah tujuan.

Like a heart between beats
I would feel nothing you see
If you took your love from me
I don’t know what more would life mean?

kalau Allah tarik balik. mau tunggang terbalik dunia ni. hidup ni rasa kosong. apa lagi erti hidup?

I’d use my final breath
To call out your name and let
That breath upon the breeze
Rise like a kiss to thee

Moga diakhir hayat, perkataan yang disebut hanya namaNya. InsyaAllah.

So you might see
Just what your love has meant to me
And what the cost of losing you would be
No I don’t know
Where I would go
What I would do

Without You
Without You
Without You

tanpa cintaNya, hidup ni boleh terumbang-ambing. bila kita hilang cintaNya, selepas kita berpaling dariNya. macammana hidup ni?



note- lagu yang didengar untuk muhasabah diri.

0 comments: