Tuesday, March 30, 2010

Melakar Cinta Firdausi


semalam sempat menghabiskan buku dlm masa lebih kurang 3 jam..buku ni tak tebal..tu yang dapat habis cepat..bagus buku ni..kalau nak bagi bintang...hmmm...bagi bulan terus boleh?..hehe..

citer ni berkisarkan palestine dan perjuangan seorang mujahidah malaysia yang sanggup berbakti kat tanah bergolak tu. dalam buku ni ada citer pasal kekejaman tentera zionis ni. aku yang baca ni pun rasa sayu je. kesian!. geram dengan tentera zionis laknatullah!!. tapi aku cukup kagum dengan semangat umat Islam disana yang tak berhenti-henti mempertahankan Masjid Al-Aqsa. bagaimana semangat jihad mereka melebihi segala-galanya. cita-citanya syahid fisabilillah!. pengakhiran citer ni best la. kahwin..hehe..(best yang tak paham tu).. hehe.. aku ingin sekali melihat apa yang ditulis oleh penulis tentang pengakhiran tentera zionis ni menjadi realiti. tapi aku lagi suke pengakhiran yang ditulis oleh faisal Tehrani- Kombat. lagi best kot. hehe

tapi aku musykil cket. jawapan istikharah macam tue ek?. nak tau kenapa aku pelik. kena baca lah buku ni.

Petua yang ukhtiku bagi time aku tengah down : letak tangan kat dada, istighfar banyak2, banyak surah insyirah.ika cakap dengan Allah, ika nak belajar, mintak Allah permudahkan ika nak belajar.
petua yang berkesan. =)

akhir kalam.

wasalam..


exam next week.sempat lagi baca novel?.=PPP

2 comments:

along said...

salam. banyak surah insyirah or baca banyak surah insyirah?

amira^syafiqah said...

wasalam..
hehe..salah typing...
baca banyak surah insyirah...